Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/13811
Title: | Blasco Ibanez's visit to Asia during his tour of the World |
Other Titles: | การเดินทางมาเยือนเอเชียของบลาสโก อิบานเยส ระหว่างการเดินทางท่องโลก |
Authors: | Alejandro Munoz Garces |
Email: | no information provided |
Subjects: | Blasco Ibanez, Vicente, 1867-1928 Voyages around the World Asia -- Description and travel |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Faculty of Art, Chulalongkorn University |
Citation: | วารสารอักษรศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. 33,2(ก.ค.-ธ.ค. 2547),276-287 |
Abstract: | In 1923 Blasco lbanez began his tour around the world. He travelled aboard the Franconia, a luxury cruiser from which he would disembark to visit countries in four continents. Right after he returned home, he started writing the account of what he had seen. He did not intend to be factual; if anything his goal was to write as if he were dealing with a novel. The countries that impressed him the most were those he visited in the Far East. It is worth noting that he observed from a distance. This is not only because he was always on the move and did not have time to linger in one place long enough to be familiarized with it, but also because he was afraid to get close to people he considered very different from him. |
Other Abstract: | บทความชิ้นนี้วิเคราะห์บันทึกการเดินทางรอบโลกของ บลาสโก อิบานเยส ใน ค.ศ. 1923 โดยเฉพาะอย่างยิ่ง ส่วนที่ว่าด้วยผู้คนที่อาศัยอยู่ในดินแดนตะวันออกไกล ภาพผู้คนที่เขาบรรยายเป็นภาพที่เสมือนหนึ่งมองจากระยะไกล ซึ่งส่วนหนึ่งเป็นเพราะไม่สามารถอยู่ที่ใดที่หนึ่งนานๆ จนคุ้นเคยกับสภาพที่เป็นจริง อีกส่วนหนึ่งเป็นเพราะเขาเองก็ไม่ต้องการอยู่ใกล้ชิดกับผู้คนที่เขาคิดว่ามีความแตกต่างจากตัวเขามากจนเกินไป |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/13811 |
ISSN: | 0125-4820 |
Type: | Article |
Appears in Collections: | Arts - Journal Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Alejandro_Blasco.pdf | 1.78 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.