Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64738
Title: Consumers’ exposure to facebook fanpage, and their motivation, and loyalty to “love and producer” mobile game
Other Titles: การเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจ แรงจูงใจ และความภักดีที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer
Authors: Bhichamon Manomaiphibul
Advisors: Worawan Ongkrutraksa
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
Advisor's Email: Worawan.O@Chula.ac.th
Issue Date: 2019
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: This research aims to analyze the exposure to “Love and Producer” mobile game’s Facebook Fanpage, consumers’ motivation, and loyalty. The research explores the relationship between the exposure to Love and Producer’s Facebook Fanpage and consumers’ motivation, as well as the relationship between consumers’ motivation and their loyalty. This quantitative research was conducted through an online survey which collected data from 200 female respondents, aged between 18 and 50 years old from all over the world in which 49% of the respondents are American. The results from the study reveals that respondents most frequently see photo post (M = 4.45) followed by text post (M = 3.95) from Love and Producer’s Facebook Fanpage. Moreover, the respondents most agreed that they are motivated to play Love and Producer due to Realistic motivation (M = 3.80) with the most prioritized individual motivation being “I want to fall in love with my favorite characters” (M = 4.01). In terms of loyalty toward Love and Producer, the respondents were equally likely to continue to play (M = 4.29) as they are to recommend the game to others (M = 4.23). The results of this research also confirmed that there is a positive correlation (r = 0.285) between exposure to Love and Producer’s Facebook Fanpage and consumers’ motivation, and a positive correlation (r = 0.340) between the consumers’ motivation and their loyalty.
Other Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์การเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจ แรงจูงใจ และความภักดีที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer และศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กับแรงจูงใจ รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจและความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer ซึ่งการวิจัยเชิงปริมาณในครั้งนี้นั้นดำเนินการผ่านการจัดทำแบบสอบถามออนไลน์ โดยการเก็บข้อมูลรวม 200 ชุดจากกลุ่มตัวอย่างหญิงทั่วโลกอายุระหว่าง 18 ถึง 50 ปี ซึ่ง 49% ของกลุ่มตัวอย่างนั้นเป็นชาวอเมริกัน ผลของการวิจัยนำเสนอให้เห็นว่า จากเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กลุ่มตัวอย่างเห็นโพสท์ประเภทภาพมากที่สุด (M = 4.45) ตามด้วยโพสท์ประเภทข้อความ (M = 3.95) นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างมีความเห็นร่วมกันว่าแรงจูงใจที่ทำให้เล่นเกมส์มือถือ Love and Producer ได้แก่ความเสมือนจริง (M = 3.80) โดยแรงจูงใจหลักนั้นคือการที่ “ได้ตกหลุมรักกับตัวละครที่ชื่นชอบ (M = 4.01) ในส่วนของความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer กลุ่มตัวอย่างมีแนวโน้มที่จะเล่นเกมต่ออย่างต่อเนื่อง (M = 4.29) ใกล้เคียงกับแนวโน้มที่จะแนะนำเกมให้แก่ผู้อื่น (M = 4.23) และการวิจัยนี้ได้ยืนยันความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับสื่อของผู้บริโภคต่อเฟซบุ๊กแฟนเพจของเกมส์มือถือ Love and Producer กับแรงจูงใจ (r = 0.285) รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจกับความภักดีของผู้บริโภคที่มีต่อเกมส์มือถือ Love and Producer (r = 0.340)
Description: Thesis (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2019
Degree Name: Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Strategic Communication Management
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64738
URI: 10.58837/CHULA.THE.2019.509
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.THE.2019.509
Type: Thesis
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6185007228.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.