Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76123
Title: Consumer’s media exposure, motivation, and engagement on “call me emperor” mobile game
Other Titles: การเปิดรับสือ แรงจูงใจและความผูกพันของผู้บริโภคต่อเกมโทรศัพท์มือถือ"คอล มี เอ็มเพอเรอร์"
Authors: Yun-jung Chung
Advisors: Worawan Ongkrutraksa
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
Subjects: Video games
Commitment ‪(Psychology)‬
Consumer behavior
เกมวิดีโอ
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความผูกพัน
Issue Date: 2020
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: This study aims to explore Call me Emperor mobile game’s official Facebook page’s exposure, engagement, and motivation to play the game. Also focusing on the relationship between media exposure (Call me Emperor Thailand Facebook page) and consumer’s engagement. Along with the relationship between consumer’s engagement and their motivation to play the mobile game. This research utilizes quantitative methods by collecting the data through online questionnaires. With the sample size of 200 respondents; ages ranging from 18-50 that play the game Call me Emperor Thai localized version. The results of the study indicated that “experiential brand post” was the most frequently seen by the 200 respondents followed by “brand community” posts. Respondents are more willing to engage with the brand through “behavioural” engagement drivers. Consumers are motivated to play the game through “affiliation” motives most. The study also revealed that there is a positive correlation between media exposure and consumer’s engagement. There is also a positive correlation between consumer’s engagement and their motivation to play the game. Concluding that with the right social media post the more willing the consumers are to engage with the brand, along with identifying the consumer’s motivation to play the game could result in an effective marketing strategy when combined.
Other Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจความคิดเห็น ความผูกพัน และแรงจูงใจของเพจเฟซบุ๊กออฟฟิเชียลเกม เรียกข้าว่าฮ่องเต้ โดยให้ความสำคัญกับการเปิดรับสื่อและความผูกพันระหว่างผู้เล่นกับเพจเรียกข้าว่าฮ่องเต้ รวมไปถึงการหาความสัมพันธ์ระหว่างการมีส่วนร่วมของผู้เล่นและแรงจูงใจในการเล่นเกมนี้ การวิจัยนี้ใช้วิธีการเชิงปริมาณ โดยรวบรวมข้อมูลผ่านแบบสอบถามออนไลน์จากผู้เล่นเกม เรียกข้าว่าฮ่องเต้ ฉบับแปลภาษาไทยจากกลุ่มตัวอย่างจำนวนทั้งหมด 200 คน ตั้งแต่อายุ 18-50 ปี ผลการวิจัยพบว่าจากผู้กรอกแบบสอบถามทั้งหมด 200 คน ผู้เล่นเห็นโพสต์จากเพจในเชิงประสบการณ์บ่อยที่สุด ตามด้วย โพส์ตจากกลุ่มออนไลน์ต่าง  ผู้เล่นส่วนใหญ่มีความเต็มใจที่จะมีส่วนร่วมกับเพจมากขึ้นหากมีกิจกรรมมาขับเคลื่อนพฤติกรรม และจะมีแรงจูงใจในการเล่นเกมมากขึ้นหากมีกิจกรรมที่สามารถผูกความสัมพันธ์กับผู้เล่นคนอื่นได้ การวิจัยนี้ยังเผยให้เห็นว่ามีความสัมพันธ์เชิงบวกระหว่างการเปิดรับสื่อและการมีความผูกพันของผู้เล่น นอกจากนี้ยังมีความสัมพันธ์ในเชิงบวกระหว่างความผูกพันของผู้เล่นและแรงจูงใจในการเล่นเกม โดยรวมแล้วสามารถสรุปได้ว่าการโพสต์บนโซเชียลมีเดียให้เหมาะสมมีส่วนในการผลักดันให้ผู้เล่นมีความผูกพันกับเพจและเกมได้มากขึ้น และถ้าหากสามารถระบุแรงจูงใจของผู้เล่นได้จะเป็นกลยุทธ์ทางการตลาดที่มีประสิทธิภาพ
Description: Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
Degree Name: Master of Arts (Communication Arts)
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Strategic Communication Management
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76123
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.105
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2020.105
Type: Independent Study
Appears in Collections:Comm - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6288016028.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.